Recensie Modern Marketingmanagement

Professor Dr. Rudy K. Moenaert

Al te vaak moeten managers en studenten zich noodgedwongen wenden tot Engelse werken (Kotler, Winer, etc.) indien ze zich willen inlezen in het marketingvak. Modern Marketingmanagement van Gert-Jan Scheers brengt daar verandering in.  De auteur is zelfstandig consulent, en heeft een uitgebreid track record in het hoger onderwijs en het bedrijfsleven (o.m. Philips, Daewoo & Oracle).  Het boek is duidelijk bedoeld voor het HBO-segment. Het is niet goedkoop, maar brengt dan ook heel veel kwaliteit en doet dat op een knappe en gesynthetiseerde wijze (400 p.). 

Sterke appreciatie heb ik voor de strakke structuur. Het werk is up-to-date, en integreert de recente trends en inzichten inzake marketing. Ieder hoofdstuk is mooi gestoffeerd met voor deze doelgroep leerzame en herkenbare voorbeelden.  Erg leuk vond ik de ‘extra’ secties in ieder hoofdstuk, waar de auteur een bepaald onderwerp uitlicht: blue ocean strategy, de hype curve, netto contante waarde, crowdsourcing, brand discovery compass, etc. Ieder hoofdstuk eindigt met een casus en vraagstelling. Wat mooi is: de auteur brengt zelf op de volgende pagina’s het antwoord.

Dit is, voor de HBO-doelgroep, een zeer mooi en aanbevelenswaardig werk: een gedegen overzicht van het hedendaagse marketingdenken, strak gestructureerd, en een verzorgde lay-out.  Dit werk biedt een boeiende inleiding op het prachtige marketingvak.  Mijn complimenten!

Zie hier het Boek

copyright ScheersMC 2017