Blog

Hypes tot echte waarde gebracht

Mijn eerste echte boek is in de maak. In navolging van mensen zoals Seth Godin, Chris Anderson, Don Tapscott, David Meerman Scott en hun wijsheden over Social Media, wordt het tijd dat al de nieuwe technologie zijn plaaats krijgt in Marketing. Soms krijg je de indruk dat de bestaande marketing communicatie gereedschappen meteen in de vuilnisbak kunnen, maar ik geloof daar niet in. 

Natuurlijk, de nieuwe mogelijkheden zullen een grote impact hebben op hoe bedrijven, organisaties en netwerken met hun klanten en stakeholders moeten omgaan. Maar tegelijkertijd worden nieuwe ontwikkelingen vaak gehyped. Het wordt een rage waar iedereen achteraan holt en dan valt het enorm terug om daarna rustig zijn weg naar omhoog weer te vinden. 

In 2000 hebben we de Internet bubble gehad. Gewone winkels zouden binnen enkele jaren overbodig worden en "burnrates" waren indicatoren van succes. Totdat de hype over was (en veel geld op). Maar Internet gaat na een grote terugval inmiddels onverstoord verder met de wereld veranderen. En zo zal het ook gaan met Social Media! Maar laten we de "hype"fase als zodanig behandelen zonder de kracht van de nieuwe midddelen te onderschatten op lange termijn.  

copyright ScheersMC 2017